Super prosty i zdrowy chleb w 5 minut

Ten chlebek jest mega odkryciem. Często go widziałam na grupie na Fb, ale dopiero teraz stwierdziłam, że trzeba spróbować, skoro tak wszyscy się nim zachwycają. Wystarczy 5 minut, aby zważyć składniki, wymieszać i wylać do foremki. Jest bardzo sycący! Jak dla mnie ideał! Na pewno będę go piekła często. Jak na razie 4 razy i od razu piekę 2 keksówki. Przechowuję go w lodówce.  A i jeszcze jeden ogromny plus - do jego zrobienia nie potrzebujemy drożdży - które ostatnio ciężko dostać :)

Składniki:
  • 500 ml jogurtu naturalnego
  • 300 g płatków owsianych 
  •  1 szklanka ulubionych nasion ( u mnie około ⅓ szklanki pestek dyni, ½ szklanki słonecznika i reszta siemienia lnianego)
  • 1 łyżeczka miodu
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka sody
  • 1 łyżka nasion chia - opcjonalnie
  • 2 łyżki siemienia lnianego
Wszystkie składniki umieszczamy w misce i mieszamy do połączenia się składników. Wylewamy do wyłożonej papierem keksówki i pieczemy w 180st. 50 min. Piekłam chyba dłużej, nie wiem, bo nigdy nie ustawiam czasu :D ale wszystko zależy od piekarnika, jeżeli chlebek na środku nie jest już miękki i jest ładnie wypieczony (złoty) to znaczy, że już na niego pora ;)

Komentarze

  1. Super zdrowy chlebek! lubię tego typu pieczywo, ale nie do codziennych posiłków, gdyż samo w sobie jest bardzo sycące:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak! Wystarcza 2 kanapki na śniadanie i full. 😊 jest ekonomiczny.

      Usuń
  2. Łatwy do zrobienia i pyszny chleb!

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że jest smaczny.Muszę wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem w trakcie pieczenia tego chleba i bardzo ciekawa czy wyjdzie czy też można go zepsuć 😆

    OdpowiedzUsuń
  5. Chlebek wypróbowałam jest przepyszny.🙂

    OdpowiedzUsuń
  6. Chlebek pyszny.
    Pytanie, co daje soda bo omyłkowo uciekłem bez 😃
    Czy próbowałaś
    upiec więcej i zamrozić chleb?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W czasie pieczenia odrobinę rośnie 😁.
      Tak mrozilam. Nic się z nim nie dzieje 😊

      Usuń
  7. Piekłam i ja. Zawsze mi się udawał!

    OdpowiedzUsuń
  8. Chlebek cudowny! Smakuje wybornie!
    Tylko w środku pojawiły się zielone kolory, czy to jakieś ziarno? Np chia. Czy już pleśń? Piekłam wczoraj i na noc pozostawiłam poza lodówką do wystudzenia.
    Podpowiedzcie coś bo mój maz już się nieco boi😆

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo 😊. Tak to normalne. Zielony kolor jest od pestek dynii. Także spokojnie 😁

      Usuń
    2. Chyba połączenie słonecznika i chia.Piekłam bez dyni, też zielony😏

      Usuń
  9. Ale nie dałam pestek dyni...
    A kolor zielony jest...
    Aga podpowiedź coś proszę bo Ja się zakochałam już w ty chlebku😆😆😆ale nie wiem czy można taki jeść?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurcze to nie mam pojęcia 🙈. Ale myślę, że od ziaren. Zazwyczaj ten chleb trzymam w lodówce. Ogólnie każdy trzymam w lodówce 😅

      Usuń
    2. Może soda powodować zielone zbawrwienie.

      Usuń
    3. Wydaje mi się że to reakcja z metalem.( keksową) tez tak miałam kiedyś

      Usuń
    4. Zawsze blaszkę wyścielam papierem do pieczenia, a czasem piekę w silikonowej:)

      Usuń
  10. Udało mi się odszukać artykuły na ten temat. Powodem jest slonecznik😆małe ziarenka a wywołały niepokój. Jest to rodzaj reakcji na łączenie składników. Ale jest to bezpieczne i zdrowe. Może to być soda, metalowa łyżka do mieszania..
    Najwazniejsze, że nie muszę rezygnować z tego wypieku😆😆🌲

    OdpowiedzUsuń
  11. Czy siemię lniane daje się do przepisu mielone?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też mnie ciekawi, bo jest wpisane 2 razy? :)

      Usuń
    2. Oba daje sie cale ziarna. :)

      Usuń
  12. Mam pytanie, jakie są wymiary keksówki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robiłam w kilku, jedna ma wymiary 27x10x7, inna była szersza, a krótsza. Zależy jaki chcemy kształt ;)

      Usuń
  13. Wyszedl idealnie! Bardzo dziekuje za podzielenie sie przepisem- mam nietolerancje histaminy, wie ciezko ( nawet bardzo) jest z pieczywem.. a tu taka mila niespodzianka 😁🌻

    OdpowiedzUsuń
  14. Czy bez nasion Chia też da radę? Chciałam zrobić ale ich nie mam. A przepis zapowiada się super i jest szansa że upiekę chleb.

    OdpowiedzUsuń
  15. Upiekłam i ja 🙂jest bardzo smaczny ale ciasto było dość gęste i stąd moje pytanie...czy siemię ma być w ziarnach czy zmielone?
    A jogurt gęsty czy raczej rzadki, bo piszesz, że wlewamy..pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :). Tak ciasto jest mega gęste. Ja daję w ziarnach. Używałam różnych jogurtów, ale lepiej żeby nie był jak typowa woda :)

      Usuń
    2. Ja piekłam na jogurcie greckim i też był dobry.Tylko po wymieszaniu składników pozostawiam jeszcze na 0,5 godziny i dopiero później do foremki i do piekarnika.

      Usuń
  16. Dziękuję,kolejny raz zrobię z ziarnami🙂miłego dnia

    OdpowiedzUsuń
  17. Czy ten przepis jest bez mąki?

    OdpowiedzUsuń
  18. Jest bardzo dobry zamiast sody można użyć proszku do pieczenia też jest dobry

    OdpowiedzUsuń
  19. Strasznie się kruszy. Masakra.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi, byc może wystąpił jakiś błąd. Mi jedynie zlatują ziarna słonecznika jak dam zbyt dużo na górę, a tak jest bardzo zwarty

      Usuń
    2. właśnie próbuję się dowiedzieć, jakie płatki stosują osoby, którym chlebek pięknie wychodzi.. Kiedyś nie wyszły mi ciasteczka owsiane jak wzięłam inne płatki, ale to było dawno i już nie pamiętam jakie to były.

      Usuń
    3. Можно заменить яблочным пюре

      Usuń
  20. Czym mogę zastąpić jogurt?
    Nie mogę laktozy!

    OdpowiedzUsuń
  21. Chlebek prosty w wykonaniu. Smakuje wyśmienicie. Ja dodałam jeszcze trochę żurawiny. Chlebek długo zachowuje świeżość i rzeczywiście jest syty. Polecam!!!

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja zrobiłam na jogurcie bez laktozy i wszyscy są zachwycenie!
    Smakuje jak na zwyczajnym jogurcie. Dodaje śliwki, żurawinę lub morele.
    Pychotka😀

    OdpowiedzUsuń
  23. Jakie wartości odżywcze ma ten chleb? Zastanawiam się czy nada się na dietę Keto (płatki owsiane) 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jestem dietetykiem, więc nie pomogę niestety. Proszę sprawdzić w Google jakie poszczególne składniki mają wartości:)

      Usuń
  24. jakie płatki owsiane? myślę, że rodzaj płatków może wpłynąć na spójność chleba

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno używałam zwykłych z lidla i było ok ;))

      Usuń
    2. dziękuję, koniecznie muszę wypróbować przepis

      Usuń
  25. Ten chleb ma jedną wadę - jest za dobry 😉.

    OdpowiedzUsuń
  26. Czy uda się bez siemienia lnianego? W przepisie jest szklanka nasion plus siemie plus nasiona chia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nigdy nie próbowałam bez siemienia :/. Chia jest opcjonalnie, szklanka nasion = ogółem słonecznik, pestki z dynii plus siemię. ;)

      Usuń
  27. A czy można inne płatki niż owsiane? I jogurt roślinny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie robiłam z innych niż owsiane. Nigdy też nie używałam jogurtu roślinnego, więc nie biorę odpowiedzialności za eksperymenty ;)

      Usuń
  28. Robiłam na płatkach jaglanych🥰 w smaku wyborny 🥰🥰🥰

    OdpowiedzUsuń
  29. Chlebek pyszny ale zjadłam kromkę i czuję sodę

    OdpowiedzUsuń
  30. Hey 😊 mam pytanko czy jogurt naturalny mogę zastąpić greckim? Wyjdzie mi coś z tego czy lepiej zwykły naturalny ? 🤔

    OdpowiedzUsuń
  31. Dziękuję za fajny przepis, chlebuś wyszedł idealnie.

    OdpowiedzUsuń
  32. Mam Pytanie czy siemię lniane przepisie występuje dwa razy czy chodzi o siemię lniane w proszku a w drugim przypadku w ziarenkach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 2 łyżki siemienia można użyć do posypania chleba przed upieczeniem, jak i również dodać do środka:))

      Usuń
  33. Czy można piec w wypiekaczu do chleba?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie pomogę, bo mam takiego urządzenia.

      Usuń
    2. Genialnie prosty i mega szybki przepis. Naszykowanie składników to 2 minuty. Minuta na ich wsypanie do miski. I 2 minuty mieszanie. Piekłam grzałki góra - dół przez 55 minut w 180 stopniach. Następnym razem będę piec godzinkę. 😀

      Usuń
    3. Super 👌 cieszę się bardzo 😊

      Usuń
  34. Dziś zrobiłam, i to od razu 4 chleby, bo tyle mi się mieści w piekarniku. Nie miałam tyle jogurtu, więc dałam śmietanę 18% (część gęstej a część jak jogurt). Chleb wyszedł na prawdę dobry, kroiłam lekko ciepły a i tak się nie rozwalił. Dziś idę na kolację a para gości nie je pszenicy. Swoje wyroby (chleby, pasztety czy ciasta), piekę w foremkach silikonowych wzmocnionych drutem. Powłoka foremki pozwala łatwo wyjmować pieczone rzeczy. Mam nadzieję, że chleb posmakuje znajomym. Dzięki za przepis :) Sylwia

    OdpowiedzUsuń
  35. Dzięki za inspirację.Wciąż odkładałam pieczenie chleba,bo miałam różne obawy i opory. Nie mogę glutenu, więc taki chlebek to rewelacja i w dodatku bez nakładu pracy..Czuję sie zmotywowana i myślę, że jak mi wyjdzie i posmakuję,to będę wreszcie systematycznie piec.👏👌😘

    OdpowiedzUsuń
  36. Jest super, dałem kilku znajomym i wszyscy robimy. Mnie zajmuje 4'50". Polecam z czosnkiem lub żurawiną

    OdpowiedzUsuń
  37. Przepis wydaje się dobry i zdrowy, lecz ciekawi mnie w jakiej frytkownicy (nazwa) się piecze, jaką ma pojemność frytkownica oraz czas w ilu stopniach się piecze

    OdpowiedzUsuń
  38. JA zamiast pestek dyni dodaję posiekane orzechy włoskie, zamiast jogurtu - wodę. Ilość wody przy mieszaniu musi być dokładnie odmierzona - mieszanka nie może wyjść ani zbyt sucha, ani zbyt mokra - rozleci się po upieczeniu. Chleb piekę od 2 lat, kiedy przeszedłem na dietę niskowęglowodanową (bez cukrów, produktów mącznych, ziemniaków). Bez minuty głodowania schudłem 43 kg i wyleczyłem się z cukrzycy (wg książki "Metoda sto"). Potrzebującym - polecam!

    OdpowiedzUsuń
  39. Ja też będę piekła jutro. Zapisuje przepis.

    OdpowiedzUsuń
  40. Przepis mi się podoba spróbuję zrobić chlebek . Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  41. co dać zamiast sody??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie próbowałam z niczym innym, więc nie podpowiem.

      Usuń
  42. Policzył może ktoś kcal ile wychodzi?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Spodobał Ci się przepis? Koniecznie skomentuj i daj znać, że jesteś :)