Ziemniaki w towarzystwie warzyw

Godzina 21, a ja zamiast powoli iść w stronę łóżka, to zabieram się za gotowanie 😂. Nie mogę jeść w pracy kanapek na okrągło. No okej, maksymalnie 2 x w tygodniu jak nie mam pomysłu na inne szamanko. Ale jeżeli mam możliwość tak jak teraz, to staram się stworzyć coś, co będę mogła wziąć ze sobą. A że jest lato, to obowiązkowo warzywka 🙈. I takie oto danie powstało. Smak jest dla mnie super 😇. Jeżeli nie jesteście za jedzeniem samych warzyw, to proponuję to danie jako dodatek do jakiegoś mięska. 





Składniki:
  • 1 kg małych, młodych ziemniaków
  • 20 dag fasolki szparagowej
  • 4 marchewki (u mnie młode i małe)
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 papryka czerwona
  • 1 łyżeczka sosu sojowego
  • 1 łyżeczka ziół prowansalskich
  • 1 łyżeczka papryki słodkiej
  • ½ łyżeczki kurkumy
  • ½ łyżeczki pieprzu ziołowego
  • 2 łyżki oleju
  1. Do garnka zlewamy wodę oraz 2 większe szczypty soli. Ziemniaki oraz marchewkę skrobiemy, płuczemy. Fasolkę szparagową pozbawiamy końcówek i kroimy na pół w poprzek. Ziemniaki kroimy na pół a marchewkę na 3 cm kawałki. 
  2. Ziemniaki oraz marchewkę wrzucamy do wrzącej wody, po ok 2 min dodajemy fasolkę. 
  3. Na rozgrzaną patelnię z olejem wrzucamy pokrojoną w kostkę cebulę oraz posiekany czosnek. 
  4. Po 5 minutach dodajemy pozbawioną gniazd nasiennych i pokrojoną w kostkę paprykę, smażymy do miękkości. 
  5. W międzyczasie należy sprawdzać czy warzywa są już miękkie. Odcedzamy je i dodajemy do papryki. Całość doprawiamy ziołami, sosem sojowym, pieprzem, kurkumą i całość podsmażamy minutę. Smacznego 😉

Komentarze